דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

משה טריואקס 1930-2017

משה טריואקס ז"ל היה איש אשכולות, איש העולם הגדול, איש של תרבות ומסורת, איש של עט, ספר, מילים, תווים, צלילים, ידע וחכמה, חום ואהבה.

משה נולד בתל אביב בשנת 1930 ולמד בבית הספר החקלאי בפרדס חנה ובבית הספר אוהל שם ברמת גן, עד פרוץ מלחמת השחרור. בשנת 1949 הפליג לארצות הברית שם סיים לימודי תואר ביחסים בינלאומיים ועיתונאות, באוניברסיטת סירקיוז. כשחזר ארצה חמוש באנגלית רהוטה, שירת בצה"ל ככתב צבאי וכמלווה משלחות מחו"ל, ביחידת דובר צה"ל.

לאחר שחרורו מצה"ל התמקד בפיתוח קריירה עיתונאית כפרינסלר ב "ספורט ישראל", "חדשות הספורט", "דבר לילדים", "הבוקר", ו"במחנה". במקביל, ערך והגיש תכניות מוסיקה ברדיו/גלי צה"ל כמו "מועדון הג'אז" ו"אורות הבמה".

 

כמי שהביא מארה"ב אוסף עצום וייחודי של תקליטי ויניל, יזם והשיק את מצעד הפזמונים הישראלי הראשון. בשנת 1959 גויס על ידי דב יודקובסקי ל"ידיעות אחרונות" ושימש כעורך עמודי פנים. במקביל, החל לתת שירותי יעוץ תקשורתי וקשרי עיתונות לארגונים ציבוריים.

 

בשנת 1955 נשא לאשה את אורה לבית כ"ץ לה היה נשוי באושר 62 שנה ונולדו הבנות דפנה ותמר.


בשנת 1960 הקים משה את משרד משה טריואקס – יחסי ציבור בע"מ והיה מחלוצי ומייסדי הענף בישראל. משה היה ידוע בעבודה מקצועית, דייקנית ויצירתית, תוך שמירה על יושרה, אתיקה ואמינות. הוא קבע את כללי המקצוע דאז והיה שותף לרבות מאבני הדרך של התפתחות התעשייה הישראלית. עם שגשוגו של המשרד, העביר את ניהולו לבתו הבכורה, ופנה לקריירת מו"לות שהייתה חלום חייו. בשנת 1985 הקים את הוצאת "מטר", שרשמה לזכותה, הוצאתם לאור בעברית של רבי מכר רבים ושם עבד עד יומו האחרון.

 

סדרת מפגשי "שישי עדכני" מנציחה את מורשתו של משה טריואקס ומשקפת את השראתו המיוחדת לעולם.

הסדרה קמה ביוזמת משפחתו – רעייתו אורה טריואקס, בנותיו, דפנה טריואקס-וולקוביץ, תמר-טריואקס-מילר ובני משפחותיהן, בשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות.