דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

 

 

מרכז פרס לשלום ולחדשנות מארח את הצלם זיו קורן בתערוכה שמטרתה להנציח ולשמר את הזיכרון של האסון הגדול ביותר שהתרחש במדינת ישראל.


עדשת המצלמה מנקודת מבטו הייחודית של זיו קורן מתעדת לאורך שנים אירועים היסטוריים ונושאים הומניטריים בישראל ובעולם, אך שום דבר לא הכין אותו למאורעות ה-7 באוקטובר 2023. דבר אחד הוא בהחלט ידע – הוא חייב לרדת לשטח. עכשיו.
זיו לקח את מצלמתו, עלה על האופנוע, והיה מן הצלמים הראשונים אשר, תחת אש ובמעטה ערפל כבד של אי ודאות תיעדו את היום הנורא.


מאז ה-7 באוקטובר כל פועלו של זיו קורן מוקדש לתיעוד המאורעות בזירות השונות, ועבודותיו מספקות עדות מטלטלת, ייחודית וראשונית מהקיבוצים, מהיישובים ומהערים של עוטף עזה; הוא מביא קולות ומראות של החיילות והחיילים בשדה הקרב, של תהליך שיקום הפצועים; הוא מלווה את החטופים את משפחותיהם ואת המחאות בדרישה להחזרתם. כל תמונה מספרת סיפור אחר ועוצמתי של זיכרון, כאב ושכול לצד גבורה, התחדשות וגם תקווה.


תערוכה זו מוקדשת לחייהם של ישראלים וישראליות רבים שנלקחו באכזריות בטרם עת, לגבורה שאליה נחשפנו בחזית ובעורף, לשיקום ולריפוי של הפצועות והפצועים בנפש ובגוף. לא פחות היא נערכת ולמען השבתם הדחופה של החטופות והחטופים אשר עדיין בשבי, וחלק מהכנסותיה מוקדש להם.



זיו קורן הוא צלם עיתונות בעל שם עולמי, עטור פרסים בינלאומיים, שסיקר עד כה אירועים חובקי עולם כמו רעידות האדמה בהאיטי, נפאל וטורקיה, אסון הצונאמי בדרום-מזרח אסיה, המלחמה באוקראינה ומגפת הקורונה בישראל.
הספר שִׁבְעָה באוקטובר, הרואה אור במקביל לתערוכה זו, הוא ספרו ה-22.

 


שימו לב! התערוכה כוללת מספר תמונות שעלולות להיות קשות לצפייה. 

 

מחיר כניסה לתערוכה - 40 ש"ח
המחיר כולל תרומה למטה משפחות החטופים והנעדרים
הכניסה לתערוכה בהזמנה מראש בעמוד זה בלבד