דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מרכז פרס החל במסורת חדשה, בה מדי שנה ביום האישה הבינלאומי יוענק אות "אבירות מרכז פרס לשלום ולחדשנות".
האות מוענק לנשים פורצות דרך מהארץ ומהעולם אשר פתחו דלתות, יצרו הזדמנויות לנשים אחרות ותרמו למען שוויון מגדרי, גיוון והכללה.
בזכות פעילותן הענפה למען עולם טוב יותר, אבירות מרכז פרס לשלום ולחדשנות מהוות דוגמה, מופת, ומודל לחיקוי לנערות ונשים ברחבי תבל.

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

ד"ר ארנה ברי – מדענית, יזמת היי-טק ואשת עסקים

 

ד"ר ברי הינה מדענית, יזמת היי-טק, אשת עסקים, מייסדת אורנט תקשורת מחשבים, והאישה הראשונה בתפקידה כמדענית הראשית ומנהלת מו"פ במשרד התמ"ת. ד"ר ברי שימשה כיו"ר במספר חברות מובילות וכיהנה כסגנית נשיא וכמנכ"לית מרכז המצוינות של חברת DELL EMC. דר' ברי שימשה כיו"ר איגוד קרנות ההון סיכון של ישראל, והינה אחת מהנשים המשפיעות והחשובות בעולם הטכנולוגי. לצד עשייתה העסקית והטכנולוגית דר' ברי קידמה שיתופי פעולה בינלאומיים ופועלת לקידום חינוך טכנולוגי, לפיתוח הנגב ולקידום נשים ומיעוטים.

 

הפרס הוענק על ידי חמי פרס – יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

חנה רדו - יזמת עסקית וחברתית מובילה

 

חנה היא יזמת עסקית - חברתית סדרתית, היוצרת "יש מאין". בין העסקים החברתיים שייסדה: סופרסונאס- מיזם לקידום נוכחות נשית שוויונית בצמתי הכרעה והשפעה, מדבר תשעשרה במצפה רמון, לב תשעשרה בצפת, ספרינג וואלי בעמק המעיינות ונגב תשעשרה בנגב המערבי. בעברה שימשה בתפקידים בכירים ביותר בקבוצת מקאן תל אביב והקימה את מקאן וואלי במצפה רמון. חנה משקיעה את זמנה ביצירת שוויון מגדרי בכל רחבי הארץ ובתחומים שונים והיא יצרה מאות מקומות עבודה חדשים ואיכותיים בפריפריה. היא אנג'לית ושותפה בסטרטאפים, דוברת ב TED, ומנהיגה פורצת דרך המשלבת השראה עם פרקטיקה והנעה לפעולה.


הפרס הוענק על ידי סיגל מנהיים קצוביץ, מנכ"לית DSV

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

פרופ' שולמית לבנברג – מדענית, לשעבר דיקנית הפקולטה להנדסה ביו–רפואית בטכניון

 

פרופ' שולמית לבנברג הינה חוקרת ומדענית בעלת שם עולמי בתחום הנדסת הרקמות, דיקנית הפקולטה להנדסה ביו רפואית בטכניון וראש המעבדה בפקולטה. פרופ' לבנברג עוסקת בתחומים של הנדסת רקמות מתאי גזע ויצירת כלי דם ברקמה מהונדסת, ואף מהנדסת רקמות המודפסות בתלת ממד לצורך השתלה. אחד מפיתוחיה גם צפוי לאפשר, לראשונה, להשיב לגוף משותק את יכולת ההליכה. כמו כן הפיתוח משמש את הבסיס לפעילותה של חברת אלף פארמס, חברת סטרטאפ שנבחרה להציג בגלריית החדשנות העכשווית במרכז פרס, ואשר מפתחת בשר מתורבת במעבדה, ללא צורך בשימוש בבשר מן החי.


הפרס הוענק על ידי מנואלה דבירי, חברת ועד מנהל מרכז פרס לשלום ולחדשנות

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

שירין נטור חאפי - מנהלת אורט למדעים ולהנדסה בלוד

 

שירין משמשת כמנהלת בית הספר הערבי הממלכתי הראשון בלוד. כשהחלה את תפקידה ב-2009 מנה התיכון 150 תלמידים וכיום מונה 1300 תלמידים בכיתות ז-י"ב. בבית הספר יש פעילות ענפה של מתנדבים מטעם ״תובנות בחינוך ״ המיזם שמלווה את בית הספר מיום היווסדו.
שירין נבחרה בעבר ל- ״Leaders״, קהילה ייחודית הכפופה לפורום הכלכלי העולמי , שבוחרת שמונה אנשים צעירים ומשפיעים ברחבי העולם. היא נכללה ברשימת הצעירים המבטיחים של עיתון דה-מרקר ואחת מ-50 האנשים המשפיעים בתחום החינוך של עיתון הארץ. שירין מפעילה שיטות חינוך חדשניות ויוצאות דופן אשר מביאות תלמידים להישגים בלתי רגילים.


הפרס הוענק על ידי פרופ' צביה ולדן – חברת ועד מנהל, מרכז פרס לשלום ולחדשנות

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

לילי בן עמי – מייסדת פורום מיכל סלה

 

לילי הקימה את פורום מיכל סלה לזכרה של אחותה מיכל שנרצחה באכזריות על ידי בן זוגה ומאז משנה את השיח בתחום המאבק באלימות במשפחה משיח קורבני לשיח של פתרונות, תוך רתימת הסטארטאפ ניישן ופיתוחים טכנולוגיים לטובת הגשמת חזון של אפס נרצחות. אנחנו במרכז גאות לקחת חלק בעשייתה, כולל שיתוף פעולה בהאקתון הראשון שהתקיים בנושא.


הפרס הוענק על ידי דורית דור, סמנכ"לית פיתוח, צ'ק פוינט

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

ג'וליה זאהר - בעלים ומנכ"לית מפעל אל-ארז

 

ג'וליה זאהר הינה אשת עסקים, בעלים ומנכ"לית של מפעל אל-ארז. ג'וליה היא האישה הראשונה שמנהלת מפעל בחברה הערבית והיא יו"ר קרן "מסירה" של ארגון הג'וינט, למען בעלי מוגבלויות בחברה הערבית.
תחת ניהולה, המפעל צמח לעסק משגשג ומתחרה חזק בשוק המזון בישראל. ג'וליה היא פעילה חברתית שאף זכתה באות התעשייה "מטעם התאחדות התעשיינים" לאור תרומתה לקהילה ולתעסוקה בצפון לצד פרס מפעל חיים מאיגוד תעשיות המזון. כיום ג'וליה היא אחת הדמויות הפעילות בכלכלה בחברה הערבית והיא משמיעה את קולה באומץ ובנחישות להעצמת נשים וקידום זכויות להט"בים.


הפרס הוענק על ידי חן קולקר, סמנכ"לית תקשורת, כתר

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

יובי תשומה כץ - יזמית ופעילה חברתית בקהילה האתיופית

 

יובי היא יזמית ופעילה חברתית, בעלת ניסיון רב בהדרכה ובעבודה קהילתית. היא מנחה במכון מנדל למנהיגות וברשת הירוקה. בשנת 2005 הייתה ממייסדי עמותת "חברים בטבע - העצמה קהילתית" המקימה גרעינים של יוצאי אתיופיה וישראלים ותיקים, כדי לעודד צעירים מצליחים מהקהילה לגור בשכונות שבהן גדלו ולהוות מודל לחיקוי. פעילותה החברתית זכתה להכרה נרחבת בטקס הדלקת המשואות ובפרס ראש הממשלה לחדשנות ויזמות.


הפרס הוענק על ידי מזל שרעבי-שוורץ, סגנית מנהלת מפעל מל"ט בתעשיה האוירית

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

מייסא חלבי אלשיך – מייסדת מיזם לוטוס למען נשים במגזר הדרוזי

 

מייסא הקימה את מיזם "לוטוס" המכשיר ומעסיק נשים דרוזיות דתיות ומסורתיות בתפקידי פיתוח תכנה בחברות הייטק גלובליות מובילות. תהליכי ההכשרה והעבודה השוטפת מתבצעים במרכז ייעודי בעוספיא בתצורת עבודה מרחוק, כאשר המתכנתות משולבות בחברות בצוותים אורגנים או ייעודיים. בוגרות המיזם כבר נקלטו ועובדות בחברות הייטק מובילות. מייסא משמשת כמודל להערצה בנחישותה ובאופן רתימת כל השותפים לעשייה בלוטוס.


הפרס הוענק על ידי ענבל אריאלי, יזמת, חברת בורד מרכז פרס

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

רות פולצ'ק – יזמת היי-טק סדרתית, מייסדת ומנכ"לית she codes;

 

רות היא יזמת סדרתית ופעילה חברתית בקהילת ההייטק הישראלית. היא מייסדת ומנכ"לית SHE CODES - קהילה מובילה ששמה לעצמה כמטרה להגיע לשילוב של כ-50% נשים בהיי-טק בתוך עשור. כיום הקהילה כבר מונה מעל 50,000 מתכנתות, מהנדסות, יזמיות, נשות היי-טק ותוכנה ומנגישה תכנים עשירים בתחום התוכנה לנערות, נשים צעירות ובוגרות. בפועלה מגשימה רות את החזון של מרכז פרס ליצירת אקוסיסטם מגוון, שיוויוני ומכיל.


הענקת הפרס על ידי חמדת כהן שרגא, סמנכ"לית מוצר ופיתוח, פינסטרה

 

צילום: אלעד מלכה

צילום: אלעד מלכה

הבטחת השנה: ד"ר יעל גולד זמיר – מייסדת ומנכ"לית Embryonics

דר' זמיר היא מייסדת ומנכ"לית חברת Embryonics, האישה החרדית הראשונה שסיימה לימודי רפואה בישראל, ומהיזמות הטכנולוגיות הבודדות בקהילה. הסטארטאפ שהקימה רותם את טכנולוגיית הבינה המלאכותית כדי לפרוץ דרך בעולמות הפריות המבחנה תוך שיפור של 20% בסיכוי להגיע להריון מוצלח. בפועלה דר' זמיר עתידה לשפר את עולמן של נשים רבות, אשר חוות תהליך ארוך, מייגע ולא פשוט, וגם מהווה דוגמא ומודל לחיקוי לנשים צעירות רבות בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט.

 

לצד האבירות בחברה הישראלית, הוענק פרס האבירה הבינלאומית, נציגת האבירות בעולם לברונית אדמונד דה רוטשילד

הברונית אריאן דה רוטשילד, יו"ר קבוצת אדמונד דה רוטשילד, פילנטרופית התומכת באומנות, תרבות, בריאות, יזמות חברתית ובפרוייקטים רבים ומשמעותיים ברחבי ישראל.

 

ועדת הבחירה מורכבת מנשים חזקות, מובילות ופורצות דרך, אשר נתרמו וסייעו בגיבוש רשימת האבירות:
• חברות ועד מנהל של מרכז פרס לשלום ולחדשנות: פרופ' צביה ולדן, מנואלה דבירי ונוף עתאמנה
• סיגל מנהיים קצוביץ, מנכ"לית DSV
• רג'ין שבח, מנכ"לית MERCK ישראל
• דורית דור, סמנכ"לית פיתוח בצ'ק פוינט
• אפרת דיין, דירקטורית לתקשורת תאגידית באדמה
• סיון גבע, מובילת תחום תקשורת באינטואיט ישראל
• חן קולקר, סמנכ"לית דוברות בכתר
• גלית לוי, מנהלת קשרי ממשל ורגולציה, אינטל ישראל
• מזל שרעבי-שוורץ סגנית מנהלת מפעל מל"ט בתעשייה אוירית
• חמדת כהן-שרגא, סמנכ"לית מוצר ופיתוח, פינסטרה
• אודליה רוזנפלד, מובילת תחום עובדים בסיילספורס
• ענת לב אדלר, עיתונאית וסופרת
• ענבל אריאלי, יזמת ומחברת הספר "חוצפה"
• אורלי כרמון, מנכלית ומייסת קהילת "אורקה"